Türkiye’nin balık ve deniz ürünleri uzmanı Dardanel, 2022 yılının ilk 3 aylık konsolide mali verilerini açıkladı. 1984 yılından bu yana ilklerin markası olan Dardanel, 2021’de gösterdiği başarılı performansın ardından 2022’ye de hızlı bir giriş yaptı. Yılın ilk çeyreğinde büyümesini sürdüren şirket, sektöründeki lider konumunu korudu.
Yılın ilk 3 ayında şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar (FAVÖK) marjı % 16’ya yükseldi. Cirosunu bir önceki yılın aynı dönemine göre 281 milyon TL’den 530 milyon TL’ye çıkaran Dardanel, konsolide satış cirosunu %89 oranında artırmayı başardı.
Global bir Türk markası olarak ihracat coğrafyasını her geçen gün genişleten şirket, 2022’nin ilk çeyreğinde ihracatını dolar bazında %70 artırdı. İhracattaki büyüme planlarına hız veren Dardanel, yakaladığı bu ivmeyle Türkiye ekonomisine döviz geliri sağlamayı sürdürüyor.
Yılın ilk 3 ayında şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar (FAVÖK) marjı % 16’ya yükseldi. Cirosunu bir önceki yılın aynı dönemine göre 281 milyon TL’den 530 milyon TL’ye çıkaran Dardanel, konsolide satış cirosunu %89 oranında artırmayı başardı.
Global bir Türk markası olarak ihracat coğrafyasını her geçen gün genişleten şirket, 2022’nin ilk çeyreğinde ihracatını dolar bazında %70 artırdı. İhracattaki büyüme planlarına hız veren Dardanel, yakaladığı bu ivmeyle Türkiye ekonomisine döviz geliri sağlamayı sürdürüyor.